lördag 25 februari 2012

Välkommen till Dagens Konspirationsteori

Det hela med den här bloggen grundar sig i att jag tycker att det är roligt med konspirationsteorier och har, på mitt jobb, kört med ett stående inslag som gått under namnet "Dagens Konspirationsteori". Till slut var det en som tröttnade och utbrast "men gå och starta en blogg då". Eftersom jag tillhör den där generationen som inte förstår ironi så surfade jag in på Blogger och konstaterade att namnet var ledigt :-)

Med tanke på ämnets natur så vill jag bara klarlägga att jag inte tror på allt jag läser på nätet men det finns tillfällen när teorier har bevisats och även en "korkad" teori kan ha ett underhållningsvärde. Jag tror inte heller att konspirationsteorier är en vänsterkonspiration för att svartmåla USA. Anledningen att USA dyker upp i 99% av teorierna tror jag kan bero på att det är ett öppet samhälle och information sprids på ett enklare sätt som gör att teorierna har en möjlighet att utvecklas, plus att de givetvis är inblandade i 99% av konspirationerna ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar