fredag 24 februari 2012

Första inlägget

I går, när jag snurrade runt på nätet, så trillade jag in på en tråd på Flashback under rubriken Konspirationer och alternativa teorier som jag tyckte var rätt rolig.

"Som jag uppfattar det så verkar det som att majoriteten av de som tror på konspirationsteorier är vänstermänniskor. (Rätta mig om jag har fel)

Jag tror anledningen till detta är för att de vill legitimera ett hat mot de onda USA. De blir så inbitna i sin tro att de låser sig ute från alla argument som går emot deras egen tro. De ifrågasätter all fakta som kommer utifrån men ingen av den som kommer inifrån. Man måste ju faktiskt vara duktigt dum i huvudet för att tro på månlandningskonspirationen, 911 eller Zeitgeist (Särskilt Zeitgeist med tanke på att första delen är motbevisad)

Tänk om det hade varit Sovjet som landade först på månen. Tror ni då att kritiken skulle vara lika stor?

Tänk er om 911 skulle vara någon liknande attack mot t.ex Irak, skulle folk tvivla lika mycket?

Jag tror att vänstermänniskor vägrar inse sanningen om konspirationer för at de vill göda sitt hat mot USA. Vad tror ni?"

Att en person som tydligen anser sig tillhöra höger, och som enligt honom inte tror på konspirationsteorier, har en konspirationsteori om att vänstern står bakom alla konspirationsteorierna fick det att dra lite i smilbanden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar